19 Eylül 2011 Pazartesi

New York'tan ayrılırken

New York'ta otel seçmekte çok zorlanmıştım. Çünkü en pahalı şehir. Internetten erken rezervasyonla ince eleye sık dokuya sonunda başardım. Bütün otellleri booking'ten seçtim bir tek New York'taki en iyi fırsatı booked.net'ten yakaladım. Şimdi görüyorum ki çok iyi bir seçimmiş. Hilton Garden Inn 35th Street. Amerika'da içilen su dahil hiçbir şeyin fiyatına vergi dahil değil. Herşeye sonradan ekleniyor. Otellerde ayrıca şehir vergisi...vs. gibi artılar var. Bir de kahvaltı değil. Bu fırsat tam fırsattı. Hem merkezi, hem otel çok güzel, hem de kahvaltı dahildi. Kahvaltısı da çok başarılıydı. Bir tek vergi eklendi.
Washington DC'ye Greyhound otobüs firmasıyla geldik. Otobüsle 4 saat civarı., Yol nasıl geçti anlamadım. Otoban yolu ama iki tarafıda ağaçlık.
Okuduğum Clive Cussler romanlarında roman tarihi bir girizgahla başladıktan sonra genelde tüm romanlarının baş kahramanı NUMA'dan Dirk Pitt Potomac Nehri'nde ya balık tutar ya da kongre üyesi sevgilisi Lauren ile birlikte nehirde teknesiyle gezer. Washington denilince en çok görmek istediğim Potomac Nehri'ydi. Hatta sırf bu yüzden bir ara nehir manzaralı otel bile seçmeyi düşündüm:) Clive Cussler o kadar gerçekçi ve detaylı anlatmış ki nehri görünce hayalimdekiyle birebir örtüştü:)
Otelimiz Capitol'un burnunun dibinde. Hemen arkası Union Station. Gelir gelmez ilk Union Station'a gittik. Asırlık tarihi kocaman bir gar. New York'a dönerken trene buradan bineceğiz. İçinde alışveriş merkezi ve restaurantlar var. Burayı bile gezmek epey vakit alıyor. Yine Open Top Tours'dan Hop On Hop Off bileti aldık. 2 gün 35$.Daha önceki şehirlerde bindiğiniz bileti atmazsanız %10 indirim var. Kesinlikle tavsiye ederim. Washington'da birbirine yakın ama ine bine gezilecek bir sürü tarihi nokta, anıt, mozele ve müze var. Ayrıca 3 hat ile aktararak tüm Washington'u gösteriyorlar. Bugünlük otobüsten inmeden bir tur yaptık. Alacakaranlıkta da manzara çok güzel oldu.
Burada da Rusya gibi gelin-damat tarihi mekanlarda fotoğraf çektirtiyor:)
Günün yorgunluğunu atmaya Samuel Adams Brooklyn Lager:
En azından şimdilik ben öyle sanıyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder