17 Eylül 2011 Cumartesi

Empire'ın tepesinde günbatımı...


Empire geldiğimden beri burnumun dibinde çıkmak son güne kaldı. Daha doğrusu karar veremedim. Top of the Rock mı Empire mı? Gece mi gündüz mü? En ideali günbatımında Empire'mış.
Her gece odadan kulesini fotoğraflıyorum. Geldiğim gece safir maviydi. Genelde pırlantı gibi beyaz aydınlatıyorlar. Dün gece İtalyan renkleri yaptılar. Özel günlere göre özel renklendirilebiliyormuş.
Biletimi öğlen aldım. Kaç kez Paris'e gittim, iki kez de Eiffel'e çıktım ikisinde de en zirveye çıkamadım içimde kalmıştı. Hem 86. hem de en tepe 102. kata çıkışlı bilet aldım. Kule Eiffel'den de yüksek 1454 feet hesaplamam doğruysa 443 metre! Güvenlikçilerden aldığım tiyoya göre "akşam 6.30'ta gel, günbatımı 7 gibi, yukarı çıkman yoğun olursa 45 dakikayı bulur, tam günbatımına yukardasın" dediler. Tabi bugün cuma yoğundu. 86.kata geldiğimde güneş henüz batmış kızıllığı vardı. Asansör tam 1 dakikada çıkıyor. Hareket ettiği bile hissedilmiyor. Gece ışıklarında New York'u tepeden görmek gerçekten çok zevkli. Profösyonel çekim yapanlar vardı. Şehrin ışıkları çekim yapmamı zorlaştırdı, onun dışında en yüksek tepesinden New York'u tüm gökdelenleri ve köprüleri J ışıl ışıl görmek heyecan vericiydi. Canım Türkiyem Empire'a yoğun ilgi göstermiş. Hiçbir yerde görmediğim kadar Türkü Empire'da gördüm:) 102.kat tam bir fiyaskoydu. Camın arkasından seyre açmışlar. Lekeli ve parlayan camlardan doğru düzgün görüntü yoktu. Bilsem boşuna çıkmazdım. 86.kata çıkmaya değer. Gündüzde eminim başka güzeldir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder