14 Eylül 2011 Çarşamba

MABET = The Metropolitan Art Museum


New York'u görmek için beni en çok heyecanlandıran şeydi. Haksız değilmişim. İşte bunu görmeden New York'tan geçip gitmek büyük kayıp. Bugüne kadar gezdiğim eşşiz müzelerden biri oldu. Hayallerimin de ötesiymiş.
Guggenheim ve MET biletlerini önceden alıp almamaya bir türlü karar verememiştim, kapıdan aldık, hiç sorun değilmiş.
Hol hol iki kat. Her bir holde bir dönemin ve medeniyetin sanat eserleri sergileniyor. Özetle Yunan ve Roma, Mısır, Asya, İslam, Afrika, Okyanusya, Amerika sanatı Avrupa resim ve heykeli, Modern ve Çağdaş sanat eserlerine yer verilmiş. İçeride 4,5 saat kaldık. Daha da kalınır mı kalınır.
Alt kattaki antik eserlere bayıldım, hele takılar enfesti. Mısır'ı neredeyse müzeye taşımışlar, büyük hollerdeki heykeller müthişti. Bizden Antakya'dan mozaik ve İznik çinileri vardı. O kadar çok fotoğraf çektim ki nasıl eleyip buraya koyacağımı bilmiyorum. Bir de blog yazmanın en zor kısmı benim için resim yüklemek ve düzenlemek. Bir kolay yolu var mı acaba? Her neyse özellikle üst katta son bölüm benim için son noktayı koydu. Bir de baktım benimkiler tekmili birden orada; Van Gogh, Claude Monet, Camille Pissarro, Renoir, Paul Signac, Paul Cézanne, Berthe Morisot... Favorim D'Orsay'ın üst katıdır, burası da ona eşdeğer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder