5 Eylül 2011 Pazartesi

LOS ANGELES İLK GÜN

Aklımda ilk Santa Monica’dan başlayıp okyanusla tanışmak
vardı. Sabah nereden başlasam diye düşünürken Hilton Los Angeles’ta gezilecek
yerler programına takıldım. İyi ki de takılmışım. Rota kesinleşti: Santa Monica:)

Kaldığım otelin avantajı hemen yanı durak! Mesafeler bir
hayli uzak. En yakın plaj olan Santa Monica’ya hızlı otobüsle ulaşım
45dakika-1saat civarında sürüyor. Downtown’dan Santa Monica’ya 720 numaralı
kırmızı Metro Rapid otobüsü 1,5$’a gidiyor. Tam para bulundurmak şart. Aksi
halde 10$’a bile “bozdur da gel hemşerim” diye hemen indiriveriyorlar. Öte
yandan özürlülere gösterilen hürmete hayran kaldım. Otobüs akülü arabalara göre
tasarlanmış. Hemen rampa inip ön koltuklar akülü araba için kapanıyor. Bir tek parmağından
başka hiçbir yeri tutmayan adam tek başına seyahat edebildi. Şöför direksiyonu
bırakıp adamın arabasını yerleştirdi. Yol boyu bir sürü tekerlekli sandalyeli
vatandaş indi bindi şöför onların emniyetinden ve konforundan emin olmadan
otobüsü hareket ettirmediği gibi bu sırada ne bir yolcu otobüse bindi ne de
indi. Herkes bekledi.



Ben sabah erken gittim. Hava sisli ve serin, dalgalar da
kocaman olunca bikinimi çantada bırakıp sahilde yürümekle yetindim. Tabi su
buzzz gibi soğuktu. Yine de Pasifik’le ilk tanışma etkileyiciydi. Otobüsün
sahile vardığı noktadaki Ocean Bulvarı’nda inince tam karşıda Santa Monica Pier
var. Burası esasen okyanus kenarında vakit geçirilecek büyük bir tahta iskele.
Üzerinde balık tutanlar, müzik yapanlar, hediyelikçiler, atıştırmalıkçılar,
seyir için banklar ve dürbünler, resim yapanlarla keyifli bir ortam.



Buraya öğleden sonra gitmekte fayda var. Dönüş yolunda güneş
kendini göstermişti. Otobüsten gördüm ki bu yıl takıntım haline gelen beyaz
yelkenliler sahili doldurmuş. Otobüsten fotoğraflayamasam da Pasifik’te de
yelkenlilerle karşılaşmak hoş bir tesadüf oldu.



Sahil gezintisinden sonra başka ne yapsam diye polise sordumJ Polisler bu konuda
yardımcı olmaya çok hevesliJ
Cevap: Sahili gezdiyseniz alışveriş! Santa Monica Place.
http://www.santamonicaplace.com/
Özelliği açık alışveriş merkezi olması. Alışveriş edecekler için güzel bir şık.
Üst kattaki alternatif restaurantlar güzeldi.

Ben en çok banklarını beğendim:




Hemen yanındaki caddede beğendiğim tasarım ve ev dekorasyon mağazaları:

Peki ya bu mumların güzelliğine ne demeli?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder